Πάμε Hong Kong; Πάμε σε μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα έκθεση υπό την στέγη της ‘Lehmann Maupin’, μίας εκ των κορυφαίων gallery στον κόσμο;
Αυτό το διάστημα, βρίσκεται σε εξέλιξη η έκθεση του Κορεάτη καλλιτέχνη Do-Ho Suh, ένας από τους σπουδαιότερους καλλιτέχνες της σύγχρονης γλυπτικής. Η έκθεση με τίτλο ‘Specimen Series’, η οποία θα διαρκέσει μέχρι τις 25 Ιανουαρίου του 2014, έχει ως θέμα της την αποτύπωση ενός κοινού οικιακού εξοπλισμού, μέσα από την ιδιαίτερη ματιά του καλλιτέχνη.
Ο Suh, έχει δημιουργήσει μια σειρά αντικειμένων από σύρμα, πολυεστερικό ύφασμα και κλωστή. Πρόκειται για ημιδιάφανα έργα τέχνης, που μιμούνται με κάθε λεπτομέρεια, αντικείμενα καθημερινής χρήσης σε κλίμακα 1:1, όπως: ψυγείο, καλοριφέρ, μπανιέρα κ.α. Τα κομμάτια της έκθεσης χαρακτηρίζονται από την ελαφρότητα και την διαφάνεια, που έρχονται σε αντίθεση με την αυθεντική τους υπόσταση. Ο καλλιτέχνης εμπνεύστηκε από την μορφή που δίνει στα τρισδιάστατα αντικείμενα ο ψηφιακός σχεδιασμός, ο οποίος στην υποδεέστερη προβολή του, διατηρεί έναν υποτυπώδη σκελετό με ελαφριά γεμίσματα των συμπαγών τμημάτων του στερεού. Έτσι, προσπαθεί να μοιραστεί με το κοινό του την γραμμική έννοια του χώρου.
Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που ο Do-Ho Suh πειραματίζεται με τις μορφές και τους όγκους. Παραδειγματικά, επισυνάπτω δύο παλιότερα έργα του:
Karma – εγκατεστημένο γλυπτό ύψους 7 μέτρων, στον κήπο των γλυπτών ‘Sydney and Walda Besthoff’ στο Μουσείο Τέχνης της Νέας Ορλεάνης.
Ένας ανθρώπινος πύργος 98 φιγούρων, σε σχήμα μορφοκλάσματος (fractal) από χυτό ανοξείδωτο ατσάλι, που έχει ως θέμα τη διαδοχική “τύφλωση” μεταξύ των ανθρώπων.
Cause & Effect – εγκατεστημένο στο ‘Western Washington University’. Το γλυπτό έχει ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα, καθώς αποτελείται από μικρόσωμα “άτομα” που όλα μαζί συνθέτουν έναν γιγάντιο στρόβιλο.
Η κατασκευή μοιάζει με το φαινόμενο Doppler (αλλαγή στη συχνότητα και το μήκος ηχητικού κύματος) μέσω της μορφής και των χρωμάτων που παίρνει και έχει ως σκοπό να αναδείξει την δύναμη που μπορεί να αποκτήσει η μάζα.